World Marketing Summit Istanbul-Pazarlama Zirvesi’18

Bugün İTO’nun düzenlediği Pazarlama Zirvesindeydim. Pazarlama duayeni Philip Kotler’in tüm oturumlarda konuşmacı olduğu bu önemli etkinlikte öne çıkan hususları aşağıda özetlemeye çalıştım:

Prof.Philip Kotler: Bazı ülkeler bazı özellikleriyle öne çıkar, örneğin Fransızlar özgürlük konusunda, Alman ve Japonlar sistem ve düzenleriyle anılırlar. Türkler olarak siz hangi özelliğinizle anılırsınız? İstanbul deyince tarih ve gizem akla geliyor. İspanya’nın Bilbao şehri yöneticileri, şehrin tanıtımı için kendisinden destek istediğinde şehre ait bir başyapıtın olması gerektiğini ve Japon turistleri çekebilecek bir müze tasarlamalarını önermiş. Bilbao şehri yapmış olduğu muhteşem müzeyle bugün çok sayıda Japon turisti ağırlıyor.

Levent Çakıroğlu: Beko’nun global marka olma serüveninde yeni pazarlarda büyüme stratejilerini düşük fiyat politikası ile pazara giriş ve tutunma çalışması sonrasında markayı üst segmente taşıma (-ki zor ve uzun bir yol) aynı zamanda lokal şirket satın alma (-ki pahalı bir yol) olarak aktardı. Philip Kotler buna ilave olarak inovasyonu ekledi.

Prof. İlber Ortaylı: Marka şehir İstanbul’un şehir planlamasında ciddi hatalar yapıldığını, örneğin Haliç bölgesinin yerleşim yeri olması gerekirken eski fabrika ve gecekonduların yapıldığını, dünyada geçmişte ticaretin en eski şehirlerin Kayseri, İsfahan, Makedonya ve İtalya’nın Genoa gibi şehir devletlerinde yapıldığını anlattı. Geçmiş dönemde Türk tekstil endüstrisinin İstanbul’da doğru konumlandığını ve bu yüzden global pazarda başarılı olduğunu belirtti.

Dr. Şeref Oğuz: “Eğer bir arabaya 60 atı gelişigüzel bağlarsanız ve atların arabayı çekmesini isterseniz, arabayı hareket ettiremezsiniz. İstanbul’un en temel problemi sahip olduğu değerleri toparlayıp hedef gösterecek vizyon, strateji ve planlama eksiğidir. Google’da New York için resim arandığında sonuçlarda 19 milyar resim çıkarken İstanbul için 19 milyon çıkıyor, bunun da büyük kısmını yabancılar yüklemiş. Kendimizin değil kentimizin resmini çekmeliyiz.”

Prof. Dominique Hanssens: Bir ürünün marka olabilmesi için kalite, fiyat ve sürdürülebilirliğinin yanında eğlenceyi de içermesinin önemli olduğunu, Beko’nun UNICEF ve Barcelona Futbol Kulübü ile yaptığı reklamda bunu başardığını ifade etti.

Prof. Mark Oliver Opresnik: Hollanda’nın ABD Başkanlık seçimleri sonucu kendi ülkesini “ti”ye alarak ve “America First, Netherland Second” sloganıyla yaptığı komik videonun birkaç gün içerisinde 27 milyon kişi tarafından izlendiğini, Hobbit başta olmak üzere Yeni Zellanda’nın pazarlanmasında filmlerin büyük rolü olduğunu ve youtube’ta 333 videosu bulunduğunu, Londra’nın kendine ait youtube sayfası olduğunu belirterek dijital pazarlamanın ve sosyal medyanın çok önemli olduğunu ve müşteri beklentilerinin doğru okunması ve ona göre çözüm üretilmesi gerektiğinin altını çizdi.

Prof. Moran Cerf: Nöro pazarlama uzmanı Prof. Cerf, şehirlerin marka şehir olarak kurgulanması sürecinde kentlere de birer ürün gözüyle bakmamız gerektiğini ve markalaşma argümanlarının şehirlerde de aynen geçerli olduğunu aktardı.

Özetle İTO bu önemli zirveyi düzenleyerek çok başarılı bir işe imza atmış. Başkan Şekib Avdagiç Bey’i, emeği geçen tüm ekibi ve Ömer Şengüler Bey’i tebrik ediyorum. Umarım bu zirvede konuşulan hususların ülkemizden nice global markalar çıkarılmasına faydası olur.

Prof. Kotler’in bizim hangi özelliğimizle ön plana çıkabileceğimize yönelik sorduğu soruya hep birlikte geçmişte olduğu gibi bugün de “adalet, temizlik, saygı ve hoşgörü” diyebilmek ve bunu dünyaya pazarlayabilmek umuduyla..

 

4 Aralık 2018, İstanbul

Advertisements
This entry was posted in Eğitim ve Konferanslar, İş Dünyası and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s